تبلیغات
hasti-z - ویتامین ضد افسردگی
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

ویتامین ضد افسردگی
پنجشنبه 20 فروردین 1394 ساعت 04:34 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست محمد ترابی | ( نظرات )

افسردگی فصلی,مقابله با افسردگی,مقابله با افسردگی فصلی

کمبود ویتامین D که در زمستان شایع است باعث بروز افسردگی فصلی می شود.
افسردگی فصلی ناشی از تغییرات فصلی است و معمولا حدود 10 درصد افراد را درگیر می کند.

این افسردگی با شروع فصل پاییز، آغاز و در زمستان نیز ادامه می یابد. این مشکل به مکانیسم های مختلف بیولوژیکی و روانی مربوط می شود.

این نوع افسردگی با علائمی مانند خستگی، کاهش انرژی، عدم تمرکز، بی علاقگی نسبت به انجام کارها، تحریک پذیری، نیاز افراطی به خواب و اشتهای زیاد به مصرف قند خود را نشان می‌دهد.

نتایج پژوهش جدیدی که در Medical Hypotheses به چاپ رسیده است نشان می دهد که بین افسردگی فصلی و کمبود نور(کمبود ویتامین D بدن) ارتباط وجود دارد.

تیمی از محققان بین المللی(آمریکایی و استرالیایی) روی صدها مقاله ی چاپ شده بررسی هایی انجام دادند تا ارتباط ویتامین D و بروز افسردگی فصلی بررسی کنند. محققان به این نتیجه رسیدند که ارتباط زیادی بین کمبود ویتامین D و افسردگی فصلی وجود دارد.

باید بدانید که ویتامین D موجود در سیستم عصبی مرکزی می تواند روی ترشح سروتونین و دوپامین تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که این ویتامین در ابتلا به افسردگی تاثیر دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند افرادی که از این نوع

افسردگی رنج می برند دچار کمبود ویتامین D نیز هستند
ویتامین D در اثر تماس پوست با اشعه های ماورای بنفش در خود پوست تولید می شود؛ البته صرفا زمانیکه طول موج زیر 313 نانومتر باشد.

باید بدانید که ویتامین D موجود در سیستم عصبی مرکزی می تواند روی ترشح سروتونین و دوپامین تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که این ویتامین در ابتلا به افسردگی تاثیر دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند افرادی که از این نوع افسردگی رنج می برند دچار کمبود ویتامین D نیز هستند.

همچنین باید بدانید که ویتامین D دارای گیرنده هایی در هیپوتالاموس است که باعث کنترل ریتم خواب و بیداری می شود. در نتیجه محققان توصیه می کنند برای برخورداری از سلامت روحی لازم است که میزان ویتامین D بدن تان را به خصوص در فصل زمستان بالا ببرید. اگر به اندازه ی کافی از نور خورشید برخوردار نیستید حتما مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین را افزایش دهید و با مشورت پزشک مکمل ویتامین D مصرف کنید.
منبع: lanutrition/تبیان
 




می توانید دیدگاه خود را بنویسید
soonstai.wordpress.com چهارشنبه 18 مرداد 1396 04:26 ب.ظ
I was recommended this blog by my cousin. I am not sure
whether this post is written by him as no one
else know such detailed about my trouble. You are wonderful!
Thanks!
leanabogle.jimdo.com شنبه 14 مرداد 1396 10:08 ق.ظ
Hi there, this weekend is nice in support of me, as this moment i
am reading this fantastic informative piece of writing here at my residence.
BHW پنجشنبه 24 فروردین 1396 10:08 ب.ظ
Magnificent site. Plenty of useful information here.
I'm sending it to several friends ans additionally sharing in delicious.
And naturally, thank you for your effort!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر